ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

بهزیستی خراسان رضوی به ۷۵ بیمار جذامی خدمات می‌دهد

  • کد خبر: ۳۱۶۸۲
  • ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
بهزیستی خراسان رضوی به ۷۵ بیمار جذامی خدمات می‌دهد
در حاشیه بازدید جمعی از مدیران استانی و شهری از آخرین وضعیت بیماران جذامی در مشهد، گزارشی از شرایط این افراد ارائه شد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، در راستای مطالبه رسانه‌های خراسان رضوی مبنی بر سامان‌دهی وضعیت بیماران جذامی در شهر مشهد، صبح امروز دکتر پوریوسف، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، به اتفاق دکتر قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، شهردار مشهد، بهشتی، نماینده دادستان، دکتر بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فیروزی، معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی، شهناز رمارم، عضو شورا، خواجه‌نائینی، معاون شهردار مشهد، و جمعی از اصحاب رسانه ضمن بازدید از مرکز بیماران جذامی مشهد، مشکلات این بیماران را بررسی کردند تا برای کمبود‌ها و مشکلات آن‌ها اقدامات لازم انجام شود.
حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، در حاشیه این بازدید در جمع مسئولان و رسانه‌های استان خراسان رضوی اظهار کرد: بهزیستی خراسان رضوی خدمات توان‌بخشی در اختیار جذامیان قرار می‌دهد و هر بیمار جذامی که در کمیسیون پزشکی به‌عنوان معلول تأیید شود، زیر پوشش خدمات توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی قرار می‌گیرد.
وی افزود: کمیسیون پزشکی ویژه جذامیان در گذشته برگزار شده است و امسال نیز این کمیسیون مجدد برگزار و افراد جدیدی زیر پوشش بهزسیتی قرار گرفتند. در زمانی که خراسان رضوی ۳۰۰ بیمار جذامی داشت، ۱۵۰ نفر از این افراد زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند و مستمری دریافت می‌کردند.
وی تصریح کرد: بخشی از این افراد فوت شدند و طبق آخرین آمار ۷۵ بیمار جذامی زیر پوشش هستند، اما باتوجه‌به اینکه این بیماری پیش‌رونده است، مجدد کمیسیون پزشکی برگزار شد و تعدادی از جذامیان این مرکز که در این مدت دچار کم‌شنوایی، نابینایی و کم‌توانی جسمی شده‌اند زیر پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.
امیرحسین قاضی‌زاده، نایب رئیس و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، نیز گفت: جذام‌خانه محراب‌خان از زمان مرحوم فاکر، نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، مشکلات بیماران جذامی را پیگیری می‌کرد و همچنان این موضوع حل‌نشده مانده است و امروز که مسئولان وارد شده‌اند، باید دادستانی منافع و درآمد‌ها و دارایی‌های بیماران جذامی را به‌عنوان مدعی‌العموم احصا کند.

وی افزود: اگر از منابع وقفی که در اختیار آستان قدس است، محل درآمد‌های دهکده رضوی یا ملک و زمینی حبس شده است و منافع در اختیار این بیماران قرار نمی‌گیرد، باید دادستانی پیگیری کند و بهزیستی نیز ذی‌نفعانی که شامل خدمات بهزیستی می‌شوند را در قالب کمیسیون هر چند ماه یک‌بار شناسایی کند و زیر پوشش قرار دهد.
قاضی‌زاده تصریح کرد: علاوه بر اینکه شهرداری بستری فراهم می‌کند که محوریت اجرایی را نیز به دست بگیرد، قرارگاه خاتم و علوم پزشکی هم پای کار آمده‌اند. علوم پزشکی در راستای وظیفه انسانی خود برای همراهان بیماران و پارکینگ خودرو‌های آنان هزینه کرده است. حتی اگر مالکیت بیماران جذامی در این مرکز و ریشه این افراد را در نظر نگیریم، باتوجه‌به سابقه‌ای که در مرکز دارند، باید همکاری شود تا به کمک شهرداری و شورای شهر تکلیف ساخت مکانی جدید برای این افراد فراهم شود.
نایب رئیس و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه اکنون بیماران این مرکز هیچ‌گونه امکانات و خدمات اولیه‌ای ندارند و این مرکز مکان مناسبی برای اسکان اولیه بیماران جذامی نیست.
فرزاد بهشتی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، نیز گفت: اقدامات خوبی تا امروز صورت گرفته است و ما نیاز داریم برای جذامیان اقدامات جهادی انجام شود. اکنون قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و شورای شهر و شهرداری پای کار آمده‌اند و بهزیستی نیز اولین جلسه کمیسیون سیار پزشکی را برای تشخیص معلولان برگزار کرد تا تمام معلولان، حتی آن‌هایی که زیر پوشش بهزیستی نبوده‌اند از این پس از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.
وی افزود: باید به این سمت برویم که مکانی مناسب برای ادامه زندگی جذامی‌ها فراهم شود. از سال‌های ۱۳۰۳ تا ۱۳۳۶ آستان قدس رضوی جذام‌خانه‌ای را تشکیل داده است و این افراد سامان‌دهی می‌شوند. در ادامه متولی این افراد وزارت علوم پزشکی وقت می‌شود، اما برای اینکه امروز انجمن جذامیان مستهلک شده است و کمتر به این افراد توجه می‌شود، در برهه‌ای در زمان انقلاب برای این افراد دهکده راجی ساخته می‌شود تا هم اشتغال و هم زندگی کنند. در خراسان شمالی نیز آستان قدس موقوفه‌ای دارد که در یکی از ردیف‌های این موقوفه کمک به بیماران جذامی پیش‌بینی شده است و از تولیت درخواست داریم که سرفصل این موقوفه را در اختیار ارگان‌های متولی قرار دهد یا خود متولی شود تا شاهد وضعیت بهتری برای این بیماران باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->